Caută cu

Întrebări frecvente - pentru candidaţi

1. Cum îmi creez CV-ul pe ZoomJobs?
Primul pas este crearea unui Cont. Apasă pe butonul „Acces Cont” din dreapta sus, apoi pe butonul „Creează cont nou” din dreptul Contului de candidat. Completează câmpurile din formular și salvează datele. Confirmă adresa de email și contul este creat. Pentru a-ți crea un CV, ai mai multe posibilități. Poți să completezi toate câmpurile care îți apar atunci când intri în „Contul meu”. O altă opțiune este să uploadezi un CV deja existent, utilizând secțiunea „Instant CV”. O a treia opțiune este să folosești serviciul Zoom CV, ceea ce înseamnă că CV-ul tău va fi creat de către o persoană specializată, într-un mod profesional.
2. De ce nu mă pot loga?
În cazul în care userul și parola nu corespund, accesul la contul creat nu va fi posibil. În acest sens, există opțiunea „Am uitat parola”, însă trebuie să știi adresa de email cu care te-ai înregistrat. Resetează astfel parola și vei putea accesa contul tău de candidat.
3. Am un CV deja creat, trebuie să completez iar toate câmpurile?
Nu trebuie să completezi toate câmpurile, ci poți încărca automat CV-ul tău pe site-ul ZoomJobs în doar câteva secunde. În acest sens, utilizează opțiunea „Instant CV – uploadează un CV existent”, și în cazul în care CV-ul tău este bine structurat și este în format PDF, în maxim câteva secunde va fi încărcat pe site și vei putea începe să aplici la joburile care te interesează.
4. Cum aplic la un job?
Pentru a aplica la un job, intră pe Lista Joburi și găsește jobul la care îți dorești să aplici. Deschide pagina jobului respectiv și apasă, în josul paginii, pe butonul „Aplică cu CV în limba Română / Engleză”. Bifează dacă dorești să aplici și cu Video CV sau scrisoare de intenție și finalizează apăsând butonul "Aplică".
5. Ce este Premium CV?
Premium CV te ajută să fii printre primii candidați văzuți de recrutori, fie că aplici la ofertele acestora, fie că ești găsit la căutarea în baza de date.
6. Ce este Zoom CV?
ZoomJobs îţi oferă servicii profesionale de redactare CV. În cazul în care nu ai un CV şi nici nu ai timpul necesar să-ţi creezi unul, sau pur şi simplu doreşti ca CV-ul tău să fie creat de o echipă de oameni profesionişti, completează câteva informaţii de bază despre tine şi optează pentru Zoom CV. Apasă pe butonul „Zoom CV”, alege tipul de CV care ți se potrivește conform experienței tale de până acum în câmpul muncii și conform descrierii de la fiecare tip de pachet în parte, efectuează o comandă. În cel mai scurt timp vei fi contactat de către un reprezentant ZoomJobs și vei avea CV-ul gata, direct în contul tău.
7. La ce interval de timp pot să repet testul de inteligență?
Testele de inteligență se pot repeta o dată la 6 luni, mai exact din momentul în care ai finalizat un test de inteligență, acesta va putea fi refăcut și deci va fi disponibil în cont după o perioadă de 6 luni de zile. Întrebările vor fi selectate aleatoriu dintr-un set de întrebări, prin urmare pot fi diferite față de cele efectuate anterior.
8. Câte Video CV-uri pot să fac? Pot să schimb Video CV-ul creat oricând?
Poţi adăuga cel mult 3 Video CV-uri de probă simultan, din care poţi activa şi publica doar unul dintre ele. Nu poţi avea mai multe Video CV-uri active. După ce ai activat un Video CV, nu poţi activa un altul decât după 30 de zile.
9. De ce nu îmi mai apare Video CV-ul în cont?
După ce activezi un Video CV, acesta va fi verificat de către un reprezentant ZoomJobs, pentru a ne asigura că îndeplinește termenii și condițiile pe care i-ai acceptat la crearea contului. În cazul în care nu îi respectă, Video CV-ul tău va fi şters, şi vei primi notificare în acest sens atât pe email cât şi în contul tău. Vei putea să înregistrezi şi să publici un alt Video CV de îndată, însă asigură-te că de această dată respectă Termenii şi Condiţiile ZoomJobs.
10. Angajatorii vor vedea rezultatul testului meu de inteligență?
La testele de inteligență ai posibilitatea să setezi vizibilitatea rezultatului după cum dorești: confidențial, în cazul în care nu dorești să fie vizibil nimănui, ci doar în contul tău, sau public, dacă dorești să fie vizibil angajatorilor.
11. Am primit un test grilă personalizat de la un angajator. Îl pot rezolva oricând? Cum trebuie să procedez?
În cazul în care ai fost selectat de un angajator pentru un test grilă, îl poți realiza oricând, cu precizarile pe care angajatorul ți le-a transmis în test. Vei avea o limită de timp, limită ce a fost stabilită de angajator, și care poate fi pe fiecare întrebare sau pe întregul test. Toate acestea îți sunt precizate în momentul în care pornești testul. Odată finalizat testul, acesta se transmite către angajator, ce îl va corecta și va stabili rezultatele tale.
12. Cât costa un Video CV?
Video CV-ul este un serviciu oferit gratuit de către ZoomJobs, cu precizarea că un Video CV poate fi publicat la un interval de minim 30 de zile după publicarea unui alt Video CV.
13. Cum comand un Premium CV sau Zoom CV? Ce modalități de plată există?
Apăsând butoanele „Premium CV” sau „Zoom CV” din contul tău de candidat, vei avea posibilitatea să selectezi tipul de pachet dorit în cazul Zoom CV sau perioada/valabilitatea în cazul Premium CV și apoi poti finaliza Comanda. Trebuie să introduci informațiile de facturare, după care vei primi automat o factură proformă ce poate fi achitată online prin card bancar sau prin OP. Serviciile vor fi disponibile numai după confirmarea fermă a plății (în cazul plății prin OP, întrucât plata prin card se confirma imediat), moment în care vei primi și factura fiscală aferentă.
14. Cum pot bloca un angajator?
Pentru a bloca un angajator, trebuie să accesezi pagina companiei respective (din pagina unui job publicat de respectiva companie) și apoi să apeși butonul „Blochează Compania”. Pentru deblocare, trebuie să accesezi „Setări și opțiuni cont” din secțiunea Contul meu, și apoi „Angajatori blocați” și „Deblocare”.
15. Am primit o programare de la o companie pentru un interviu online în timp real. Cum trebuie să procedez?
Dacă ai primit o programare la un interviu online în timp real, trebuie fie să o accepți, fie să o refuzi, fie să o reprogramezi. În secțiunea „Interviu online în timp real” vei vedea toate aceste 3 posibilități. În cazul în care o reprogramezi, angajatorul îți va propune o altă zi și o altă oră pentru susținerea interviului. În cazul în care o accepți, trebuie ca la ziua și ora stabilită să intri în contul tău de candidat, la secțiunea pentru Interviu online în timp real și să apeși butonul de „Începe interviu”. În cazul în care o refuzi, angajatorul va înțelege că nu ești interesat de jobul respectiv și probabil nu te va mai contacta pentru acel job.
16. Am primit o programare de la o companie pentru un interviu online în timp real, însă între timp mi-am găsit deja un job.
În acest caz, poți utiliza opțiunea de a refuza interviul, situație în care angajatorul nu te va mai contacta pentru acel job.
17. Am un conflict cu angajatorul meu și doresc un sfat de la un specialist în domeniu. Cum procedez?
Pentru conflictele de munca sau orice alte întrebări legate de legislația muncii, poți apela cu încredere la un specialist în acest domeniu. Trebuie să accesezi secțiunea „Întreabă un expert”, să completezi informațiile solicitate și să efectuezi plata. În cel mai scurt timp vei primi un răspuns în scris de la expertul nostru cu care colaborăm. Expertul îți va oferi sfaturi și recomandări cu privire la întrebarea ta. Este foarte important să citești condițiile în care poți adresa o întrebare, pentru ca aceasta să se încadreze în categoria pentru care expertul îți poate răspunde.
18. Ce cursuri de formare profesională aș putea să urmez pentru a mă perfecționa în domeniul meu?
Îți recomandăm cursurile pe care ZoomJobs ți le pune la dispoziție împreună cu partenerul nostru, Academia Britanică de Afaceri și Comunicare, oferindu-vă o gamă variată de cursuri online, la cele mai înalte standarde. Pentru mai multe informații, accesează pagina dedicată Cursurilor de formare profesională, din contul tău de candidat sau din site.
19. Cum dezactivez contul meu?
Pentru dezactivarea contului, accesează „Setări și opțiuni cont”, din cadrul secțiunii Contul meu, apoi apasă butonul „Dezactivează cont” și confirmă acest lucru.
20. Am câteva întrebări referitoare la contul meu. Cum vă pot contacta?
ZoomJobs oferă utilizatorilor logați (candidați sau companii), un centru de asistență și suport, vizibil în meniul principal, secțiunea Contul meu. Astfel, vei putea găsi o secțiune cu Întrebări frecvente, unde este foarte posibil să găsești un răspuns pentru întrebarea ta, sau poți opta pentru deschiderea unui tichet și să urmărești statusul acestuia. De asemenea, ne poți contacta și utilizând informațiile din pagina de „Contact” din footer-ul site-ului.



Întrebări frecvente - pentru angajatori

1. Cum postez un anunț?
După ce ți-ai creat și configurat contul tău de companie, poți adăuga un job fie din meniul principal de sus „Joburi și Candidați”-> „Adaugă un job”, fie din pagina principală apăsând butonul „Publicați anunț”. Completează informațiile referitoare la jobul pe care dorești să-l postezi și apasă butonul final de „Publică anunț”.
2. Cât costă un anunț?
Prețurile anunțurilor diferă în funcție de perioada dorită de afișare a acestora, precum și în funcție de tipul de anunț (standard, evidențiat, anunț cu pagină personalizată, sau anunț cu afișare pe prima pagină). Atunci când creezi pentru prima dată un cont de companie, beneficiezi de 3 anunțuri standard gratuite, cu perioada de afișare 30 de zile. Pentru a vedea oferta de preț, apasă din contul tău de companie din meniul „Comenzile mele” pe butonul „Cumpără credite anunțuri” și vei putea vedea tipurile de anunturi oferite, prețurile și descrierea detaliată la fiecare dintre acestea. În cazul în care nu ești logat, click aici pentru a vedea oferta de preț pentru companii.
3. Cât timp sunt valabile serviciile ZoomJobs?
Serviciile ZoomJobs sunt disponibile pe o perioadă de 1 an din momentul contractării lor. Mai exact, dacă achiziționezi servicii ZoomJobs și nu le utilizezi pe o perioadă de 1 an din acel moment, acestea vor expira și nu vor mai putea fi folosite.
4. Cât timp rămân CV-urile stocate în cont?
CV-urile rămân stocate în cont pe o perioadă de 2 ani din momentul achiziționării lor.
5. Cum mă înregistrez ca angajator?
Poți apăsa fie pe butonul „Recrutează acum” din meniul principal de pe bara de sus, fie pe „Contul meu” din partea dreapta sus a site-ului. Apasă apoi pe „Creează cont nou” și completează formularul cu datele societății. Confirmă adresa de email și asteaptă aprobarea contului tău (datele societății sunt verificate de către un reprezentant ZoomJobs, iar în maxim câteva ore contul tău este aprobat și vei putea începe să-l utilizezi).
6. Cum fac o comandă și cum plătesc?
Pentru a achiziționa anunțuri ZoomJobs, pachete de CV-uri sau orice alt serviciu, trebuie să efectuezi o comandă din contul tău de companie. Din secțiunea „Comenzile mele” din cont, poți cumpăra credite anunțuri, date contact CV-uri, sau alte metode de promovare. Apasă pe serviciul ales si efectuează o comandă, introducând toate datele de facturare. Înainte de a finaliza comanda trebuie să selectezi metoda de plată: plata prin card sau prin ordin de plată. În momentul în care finalizezi comanda, se va emite automat o factură proformă ce va fi disponibilă atât în cont, însă o vei primi și pe email. Dacă ai optat pentru plata prin card, aceasta va fi confirmată imediat, prin urmare vei putea începe utilizarea serviciilor de îndată. Dacă optezi pentru plata prin OP (respectiv plata în numerar la casieriile băncilor specificate pe factură), te rugăm sa ne transmiți pe email (contact@zoomjobs.ro) sau prin intermediul tichetelor din Centrul de Asistență și Suport, dovada plății scanată. În momentul în care avem confirmarea fermă a plății, vei găsi în contul tău cât și pe email factura fiscală aferentă plății.
7. Ce perioadă de postare are un anunț publicat pe site?
Perioada de postare a unui anunț publicat pe site-ul ZoomJobs poate fi de 30 / 60 / 90 / 120 / respectv 360 de zile.
8. Care este diferența între un Anunț standard, un Anunț evidențiat și un Anunț cu pagină personalizată?
Anunțurile Standard sunt anunțuri simple, complete, cu afișare în toate listele de joburi ZoomJobs și cu promovare pe email. Anunțurile Evidențiate sunt anunțuri ce apar înaintea celor standard și care sunt evidențiate prin elemente grafice distinctive. Anunțurile cu pagină personalizată sunt anunțuri ce apar înaintea celor evidențiate sau standard și au elemente grafice distinctive, permițând un design personalizat pentru pagina anunțului.
9. Cum modific conținutul unui anunț?
Pentru a modifica conținutul unui anunț deja publicat, mergi la secțiunea dedicată Joburilor mele din „Joburi și candidați”, și apasă pe butonul „Editare” din dreptul jobului care dorești să îl modifici.
10. Care sunt modalitățile prin care pot selecta candidații potriviți pentru jobul meu?
Pentru a selecta candidații care au aplicat la jobul postat de tine, ZoomJobs îți oferă mai multe posibilități: - poți vizualiza candidații cu Video CV-uri pentru a-ți da seama cât mai bine de calitățile pe care acesta le are - poți diferenția candidații în funcție de punctajul obținut la scorul de inteligență (acesta apare pe CV-ul fiecărui candidat în parte) - poți crea un test grilă personalizat pentru candidați, cu limite de timp pe fiecare întrebare sau pe întregul test, astfel îi poți departaja în funcție de rezultatele obținute - poți programa și susține un interviu online cu candidații pe care i-ai ales în urma metodelor de selectare de mai sus, pentru a evita astfel timp prețios cu primul interviu de la fața locului.
11. Ce opțiuni am pentru fiecare CV în parte?
Atunci când vizualizezi CV-urile candidaților care au aplicat la un job postat de tine, vei observa că în dreptul fiecărui CV ai mai multe opțiuni. În primul rând, poți bifa și ține evidența CV-urilor de analizat, respinse și celor pentru interviu. La click pe butonul „Acțiuni” ai posibilitatea de a Salva, Printa, Trimite pe email, Salva în folder CV-ul candidatului, îl poți programa pentru un interviu online, sau îi poti vizualiza Video CV-ul.
12. Cum programez un candidat la un interviu online în timp real? Pot programa mai mulți candidați în același timp?
Pentru a programa un candidat la un interviu online în timp real, trebuie să deschizi lista candidaților care au aplicat la jobul tău, și să apeși fie „Acțiuni CV”- > Interviu Online, fie să apeși butonul de „Programează la interviu online”, buton ce apare în momentul în care deschizi un CV.
13. Cum îmi creez un mini-site de prezentare? La ce mă ajută aceasta opțiune?
Pentru a crea un mini site de prezentare, accesează secțiunea „Utile” din cadrul meniului principal sau de pe dreapta. Îți poți crea meniul din mini site-ul tău de prezentare (pagini gen: acasă, despre noi, servicii oferite, prețuri, contact etc), sub-meniul și poți seta link-urile din footer. Poți să îți definești culorile și stilurile, precum și să îți încarci logo-ul companiei tale. Crearea unui mini-site de prezentare pe ZoomJobs te va ajuta și în privința optimizării SEO a site-ului tău principal, pentru că poți adăuga legături către acesta, mărindu-i page rank-ul în motoarele de căutare.
14. Cu ce mă ajută feed-ul de joburi?
În cazul în care deții un website propriu ce conține o secțiune dedicată carierelor și posturilor vacante din compania ta, îți oferim posibilitatea de a adăuga gratuit în site-ul tău toate joburile pe care le postezi pe ZoomJobs. Feed-ul de joburi constă într-un cod pe care îl poți lua din contul tău de companie și îl poți copia în pagina din site-ul tău. Nu îți trebuie cunoștințe de programare pentru această operațiune, totul se rezumă la copierea unui cod. De asemenea, codul este compatibil cu orice platformă pe care ar putea fi construit site-ul tău, deci nu există nicio restricție din acest punct de vedere. Odată adăugat codul în site-ul tău propriu, pagina în care l-ai adăugat se va popula automat cu joburile postate de tine pe ZoomJobs, cu actualizare la fiecare 60 de minute. Vizitatorii site-ului tău pot aplica la joburile ce apar în site-ul tău prin intermediul ZoomJobs, iar astfel posturile tale vacante vor beneficia de o publicitate și vizibilitate mai bună, sporind totodată utilitatea secțiunii de cariere din site-ul companiei tale.
15. Pot să filtrez candidații după Video CV?
Desigur, ai posibilitatea de a filtra candidații care au un Video CV, din lista de candidați, de pe partea dreaptă, unde se afla și celelalte metodele de selectare și filtrare.
16. Ce înseamnă Extra promovare și cu ce mă ajută?
Extra promovarea se referă la faptul că poți opta pentru afișarea logo-ului tău pe prima pagină ZoomJobs pentru vizibilitate maxima și creșterea încrederii în compania ta. Click aici pentru oferta de preț aferentă acestei opțiuni și pentru a efectua o comandă.
17. Ce reprezintă iconița sub formă de cameră video din dreptul anumitor CV-uri?
În cazul în care în dreptul anumitor CV-uri apare o iconiță sub formă de cameră video, acest lucru înseamnă că respectivii candidați au un Video CV public, ce poate fi vizualizat de către angajatori. În cazul în care la anumiți candidați iconița nu apare, acest lucru înseamnă fie că nu dispun de un Video CV, fie că acesta este confidențial și nu poate fi vizualizat de către anagajatori.
18. Cum creez un test grilă personalizat și cum îl transmit candidaților?
Pentru a crea un test grilă personalizat, accesează secțiunea „Joburi și candidați”-> „Teste grilă pentru candidați”. Definește întrebările, setează timpul pentru fiecare întrebare în parte precum şi punctajul pe care doreşti să-l acorzi, variantele de răspuns şi varianta corectă, și transmite-l candidaților pe care îi selectezi, din CV-ul fiecăruia in parte.
19. Cum anulez o comandă? În cât timp poate fi plătită factura aferentă unei comenzi?
O comandă poate fi anulată din secțiunea „Comenzile mele”-> „Istoric comenzi”. O comandă achitată nu mai poate fi anulată. Termenul de scadență al facturii proforme emise este de 5 zile.
20. Am nevoie de mai multe informații. Cum vă pot contacta?
ZoomJobs oferă utilizatorilor logaţi (candidaţi sau companii), un centru de asistenţă şi suport, vizibil în meniul principal, secţiunea "Contul meu". Astfel, veţi putea găsi o secţiune cu întrebari frecvente, unde este foarte posibil să găsiţi un raspuns pentru întrebarea voastră, sau puteţi opta pentru deschiderea unui tichet şi să urmăriţi statusul acestuia. De asemenea, ne puteţi contacta şi utilizând informaţiile din pagina de „Contact” din subsolul site-ului.